Postoji nekoliko razloga zbog kojih bih želeo da uvedem ISO ili neki drugi međunarodni standard u svoje poslovanje. Razlozi se uglavnom svode na zakonsku ili tržišnu regulaciju, način poslovanja i potrebu za dugotrajnim monitoringom i unapređenjem proizvoda i usluga.
Zakonska obaveza
Mnogi zakoni zahtevaju da se primenjuju standardi relevantni za oblast na koju se zakon odnosi. Zato, poslovni subjekti koji žele da rade u tim oblastima moraju, shodno zakonu koji reguliše delatnost, da se usklade i sertifikuju prema propisanom standardu.
Unapređeno poslovanje
ISO standardi se oslanjaju univerzalan sistem menadžmenta koji je prepoznatljiv u celom svetu. Kada se koristimo određenim standardom, to našim saradnicima i kupcima govori o načinu, opštim uslovima rada i mogućim očekivanjima od proizvoda i usluge.
Potreba za monitoringom
Standardi zahtevaju, naročito u slučaju kada se i sertifikuju, redovne interne provere - najmanje jednom godišnje, a u osetljivijim granama i češće. Zato organizacije koje žele da održavaju visok nivo kvaliteta kroz razvijen sistem provera rado primenjuju međunarodne standarde.
Očekivanja industrije
Ponekad je motivacija za primenu standarda u konkurenciji. Ukoliko je određen način rada opšteprihvaćen u celokupnoj industriji, to ne ostavlja puno mesta za razmišljanje.
Zahtevi jedinstvenog evropskog tržišta
Pojedina tržišta imaju svoja očekivanja od proizvoda i usluga. Neusaglašenost s takvim zahtevima dovodi do nemogućnosti poslovanja. Zato je jako važno poštovati regulacije, naročito kada je u pitanju EU.
Standardi daju rezultate
Koji god da je razlog početne primene standarda, jednom kada uđu u primenu u organizaciji, standardi postaju trajan stub oslonca organizacije. Organizacije imaju velike benefte od procedura i politika koje se uvode upravo kroz ISO i druge međunarodne standarde.

Comments