Standardizacija nije ništa više od „odabira“ aktivnosti i čina pojednostavljenja fenomena koji bi inače bio složeniji ukoliko je prepušten sam sebi.

 

Postoje brojni primeri prirodne standardizacije u ljudskoj istoriji: jezik, pisanje, mnogi oblici alata i priključaka, kao i ceremonije i drugi društveni rituali. Ovi aspekti života su bili standardizovani i postepeno se širili sa osobe na osobu preko širokih geografskih područja. Jezik je istaknut primer, ilustruje kako prednosti, tako i ograničenja standardizacije.

 

Kako je ljudsko društvo postajalo sve sofisticiranije, ljudi su počeli da koriste standardizaciju kako bi namerno izgradili temelje svojih društava i kultura - sistemi brojanja, težina,  mere (jedinica dužine, volumen i masa), valuta i drugo.

 

STANDARDIZACIJA DANAS

 

Kada govorimo o standardizaciji danas, ona se uglavnom odnosi na aktivnosti koje je čovek kreirao. Kao što je tehnologija napredovala i standardizacija je proširena u pogledu obima, tj. mnoštva standarda čija je suština bila postizanje univerzalno prihvatljivog kvaliteta.

 

Reč "standard" pokriva širok spektar. Ova reč se koristi u različitim aspektima industrije, društva i života. Dok standardi obrađeni na našoj internet prezentaciji uglavnom spadaju u kategoriju "dokumentovanih standarda", standardi su se proširili širom različitih oblasti kao što su: društvo, poljoprivreda, dobra poslovna praksa, pružanje usluga i drugo.

 

Kao što je već navedeno – standardizacija je pojednostavljenje. Temelj standardizacije je da se pojednostavljuju određene aktivnosti koje bi inače postale previše kompleksne ukoliko bi bile prepušteni sami sebi. Pojednostavljenje dovodi do smanjenja troškova i povećanja efikasnosti i kvaliteta.

PREDNOSTI STANDRADIZACIJE

 

  • Bolja raspodela odgovornosti i zaduženja, čime se postiže bolja produktivnost;

  • Potpuna organizacija rada;

  • Efikasna evaluacija zaposlenih;

  • Posedovanje realnih podataka o poslovanju;

  • Kontrola svih proizvodnih/uslužnih procesa i dokumentovanje tih procesa;

  • Poverenje tržišta u kvalitet proizvoda/usluge, 

  • Mogućnost saradnje sa klijentima, kod kojih je obavezan uslov za saradnju primena standarda;

  • Mogućnost učešća na tenderima na kojima se primena standarda  postavlja kao obavezan ili poželjan uslov za učešće;

  • Posedovanje međunarodnog sertifikata koji garantuje kvalitet, posvećenost očuvanju životne sredine ili odgovorno postupanje prema zaposlenima.

 

POSTUPAK UVOĐENJA STANDARDA U 10 JEDNOSTAVNIH KORAKA

 

  1. Kontaktiranje NACOR-a radi dobijanja svih potrebnih inforacija;

  2. Donošenje odluke o početku postupka standradizacije;

  3. Posete naših konsultanata radi dogovora u vezi dinamike rada​​;

  4. Druga poseta naših konsultanata radi analize stanja (radnih procesa, organizacione strukture i drugih parametara)​

  5. Kreiranje nacrta potrebne dokumentacije (procedura, uputstava i obrazaca);

  6. Izrada finalne dokumentacije;

  7. Obuka zaposlenih za primenu dokumentacije u radu;

  8. Organizacija sertifikacione provere;

  9. Prisustvo na sertifikacionoj proveri;

  10. Dodela međunarodnog sertifkata.

 

Za više informacija, ne oklevajte da nas kontaktirate.